Napisane przez: aga2012 | 9 lipca 2012

Orurowanie GSa czyli wyposażenie dalekowyprawowe.

Witam Wszystkich!

Kłania sie SituGS po męczących próbach uzbrojenia motocykla w niezbędne gadżety. Każdy motocyklista wie za co uwielbiamy motocykle BMW R4V. Za cycki! Jak wiadomo cycki sterczą na boki co oznacza duże wydatki w serwisie motocyklowym w przypadku wyłożenia się lub przywalenia w jakąś przeszkodę. W tym dziale zająłem się także miejscem na bagaże czyli kuframi aluminiowymi.

Krowa dostała nowe osłony cycków zwane gmolami. Wyglądają rewelacyjnie, jak działają – hmmm, nie wiem, trzeba by w coś przywalić ale mam nadzieje że okażą się nieporzebne.

Nie szpecą wyglądu motocykla a mam nadzieje spełnią swą rolę.

Śledząc moje i nasze wyprawy zauważyliście że jeździłem z sakwami. Patent lekki i prosty ale jakże uciążliwy. Sakwy mocowane na paskach które bez przerwy się rwały albo upalały od wydechu.  Ile słów na k i na ch poszło w niebiosa podczas pakowania to tylko my wiemy.  Dodatkowo sakwy potrafiły się rwać i nabierać wody przez te dziury jak już raczyło popadać.

Mówię sobie – dość.  Kufry aluminiowe! Inaczej zwariuje.

Wybór padł na Big Husky 36 litrów każdy. Szerokość tych kufrów to 20cm,  co po zamontowaniu daje około 90cm szerokości, czyli tyle ile kierownica motocykla. Rewelacja.

Wykonane solidnie, zamocowane do stelarza który spawałem w pracy zamiast jeść śniadanie.

Stelarz po dodatkowym wzmocnieniu poleci na piaskowanie i malowanie. Musi dobrze wyglądać i nie rdzewieć. Tym razem robota będzie porządna.

Spoina może nie zachwyca ale jest nie do urwania.


Poprzeczne mocowanie do ramy wykonałem inaczej niż w poprzednim stelarzu. Zrobiłem go z płaskownika 25x8mm. Jest mniej sztywny jak rura i będzie sprężynował i amortyzował drgania. W miejscach mocowania zostaną wspawane dodatkowe zastrzały z blachy 2mm w celu wzmocnienia konstrukcji.

Na kufrach zamontowane są kanistry na benzynę 3litry każdy. Stanowi to awaryjny zapas na 100km jazdy. Co jeszcze będzie zrobione – wyrzucona ta pordzewiała blacha do mocowania torby i założony kufer centralny 44l dobrej polskiej firmy. Szczegóły wkrótce.


Odpowiedzi

  1. “Orurowanie GSa czyli wyposażenie dalekowyprawowe.
    | Jednośladem przez świat” was a great posting.
    If solely there was significantly more sites just like this particular one
    on the the net. Anyway, thanks a lot for your personal time, Xiomara


Dodaj komentarz

Kategorie